Monday, April 29, 2013

21. Pasal saya #part1

Assalamualaikum wbt.
Tengok, kita still lagi nak bercerita, tapi kali nik nak bagi tau pasal  perangai sebenar Ashu.
Saya baru berusia 18 tahun (bulan lapan ni masuk 19) still young and muda belia *muda sangat*
Born at ShahAlam and now live at NegeriSembilan. Saya anak bongsu dari 6 beradik. That y mengelarkan diri sendiri Ashu. Now study at Melaka for 3 years if Allah will. Very indipendence. Sebab masa from4 dah keluaq rumah. Love to talk sebab tu pernah ada citacita nak jadi lawyer but my result SPM tak mengizinkan. Tu jaa kot.

Oh yeah, even my parents from NegeriSembilan but me don't know loghat NegeriSembilan. Haha.
Kalau balik kampung and have some conversation my my granny saya suka suruh abang saya jadi jurubahasa sebab kadang2 saya tak paham apa wan saya cakap. But only the simple word macam den, buaq apo, dokeq mano tu paham lagi laa.

One more, Ashu hate to be to feminin. I hate pink even my thing banyak warna pink. I love blue colour and red. Tak suka nampak to manja but if i with my close friend i will be too gediks and manja's sesangat sampai tak lalu nak layan, haha *gelak manja*
Tapi Bellaa cakap saya sedikit kejantanan sebab agak kasar perilakunya and selalu tak kesah apa orang pikir pasal dreesup saya. Even kalau pergi kelas pon saya pakai t-shirt with jeans even my course yang saya amek kat U tidak membenarkan memakai dress code sebegitu.
Benci orang kaki mencarut and kalau tengok perempuan lawa mencarut i always said (sayang muka cantekk but mulut macam mintak cabai jaa) sebab saya tak suka orang mencarut, so saya pon tak suka mencarut.
Kuat perasan sebab sapa lagi nak puji diri saya kalau bukan saya. Sikap ini menyebabkan member tak suka puji, jikalau terlepas memuji beliau akan menyesal dikemudian hari sebab dapat member kuat perasan nih, haha
Cepat suka kat orang, pantang nampak laki hensem semua saya suka. Suka je laa, bukan suka yang lovey-dovey tu. Suka yang macam "sukanya tengok mamat hensem tu" macam tu lah.
Kuat mengusik, pantang kalau bosan jer memang member jadi mangsa laa. Takpon family yang jadi mangsa.
Cakap lepas, ni sikap buruk sikit. Sebab tu tak ramai kawan sangat. Sebab i love to talk so i love to talk what going in my mind. Kadang2 mak pon marah, nyela cakap tak pikir perasaan orang lain. But y have to change what i have been.

Also i love novel, but i not attract with lovey-dovey stuff. GELI!!
From school live until now my new campus life people always said im heartless. Tengok cerita sedih, cheq sebuk ketawa. Tengok cerita jiwang, cheq tayang buka straight. Lagi satu benci gila lagu jiwang2 zaman dolu2. Ayat jiwang tak hengat *mengeletis* sebab tu fail nak pujuk2 orang nih. Nak merajuk pon tak ngeti apatah lagi nak  pujuk orang, its was not me.
Mereka selalu habaq, "hang tak bercinta lagi. Nanti dah bercinta hang lagi jiwang dari kami" me nak jiwang? Sooooo funny laa weh. Even kalau lelaki yang Ashu suka pon still layan macam kawan biasa. Macam mana layan kawan perempuan macam tu jugak laa layan depa, cuma lebih garang kot? Haha

Tu jaa kot, takpa part 2 bakal menyusul. Banyak lagi nak crita nih. bye2
Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment